Stezka Českem

Po měsíční pauze jsem se dostal na stezku. Naplánoval jsem si cestu z Dolního Žlebu, kde jsem skončil 25. března a věnoval se dalším etapám po Krušných horách, Jizerkách a Krkonoších. Nyní tedy přišel čas na další spojení již zmáknutých destinací.

Na tuhle část stezky jsem se těšil hodně dlouho. Nebylo to ani tak tím, že bych procházel nějak významně pěknou krajinou, ale tím, co na mě čekalo. Dnes jsem totiž měl do cesty postaveno šest brodů. Takže sandále s sebou a hybaj do Chřibské...

Po třech dnech přechodu Krkonoš jsem se probudil a hned co s načatou sobotou. Tak jak jinak, než rozchozené nohy opět poslat na stezku. Tentokrát to sice bylo jen na necelých pět kilometrů plus necelé další tři mimo stezku, ale na udržení napjatých svalů to stačí.

Dnes to bylo jen o tom našlapat kilometry a zapsat si další pokořenou část stezky. Ráno jsem z pivovaru hned po vydatné snídani vyrazil směr Lysečinská hora. Bohužel jsem vyrážel do mraků a ty mě nakonec doprovodily skoro po celé dnešní trase.

Druhý den přechodu Krkonoš mám v plánu vyrazit ze Špindlerové boudy hned po snídani (to je luxus :) a dát nějakých +/- 18 kilometrů do Horní Malé Úpy, kde mám ubytování zaplacené v pivovaru Trautenberk. Cestou se podívám na Sněžku, kde jsem ještě nikdy nebyl, takže se na to těším, i když vím, že to bude výzva! Do pivovaru musím...

Po třech týdnech jsem zpět na stezce, tentokrát na tři dny. Naplánoval jsem si přechod Krkonoš, a myslím, že to nebude jednoduché. Proti mě bude to obrovské převýšení, ale především počasí. První den má být parádní počasí, ale druhý a třetí den má pršet a mrznout, takže uvidíme, jak to půjde na Sněžku, ale nepředbíhejme.

Je státní svátek a já vyrážím do Jetřichovic na další den na stezce. Nejezdí žádné autobusy, a proto volím trasu "od autu k autu", což znamená prvních 7 kilometrů z Jetřichovic na Mezní Louku a z Mezní zpět do Jetřichovic po stezce (cca 13,5 km). Budu mít v cestě pět vyhlídek, včetně tří solidních, pro mě brutálních, výstupů po schodech....

Měl jsem na nedělní parádní den dvě možnosti, sedět doma u televize a koukat na motorky z Itálie a Francie a u toho baštit pečenýho králíka nebo vyrazit na stezku, dát si dvacku a baštit dehydrovanou rejži. No... zvolil jsem tu rejži.

Dnes v noci opravdu začalo pršet, ale co bylo daleko nepříjemnější, byl silný vítr. Ten mi sice nevadil na těle, ale v mých uších udělal doslova peklo. To, protože ty tři větrné elektrárny se zbláznily a neskutečně roztočily. Takový hukot jsem dlouho neslyšel a věřte, že spát v tom bylo doslova očistec, a to mě večer napadlo, že bych si...

Týden od mého návratu od přehrady Fláje utekl a já už zase stojím na hrázi přehrady. Tentokrát je pátek odpoledne, mě zbývají nějaké čtyři hodiny světla, a tak chci ujít ještě dnes pár kilometrů a pak si najít nějaké nocoviště. Na zádech mám stan, ale někdy od 20:00 hodin je hlášen déšť, který by měl nejenže trvat celou noc, ale...