9. den Stezky Českem: Horní Blatná – Štola Bílá holubice

25.05.2023

Tak jsem zpátky ze Stezce Českem. V plánu mám tři dny šlapání z Horní Blatné do Hory Svatého Šebestiána (56 km). Mám den volna, tak vše začalo ve čtvrtek odpoledne. V 17:45 jsem vystoupil z autobusu v Horní Blatné a chtěl ujít ještě do setmění nějaké kilometry, dal jsem jich 8. V pátek jsem chtěl dát cca 30 a v sobotu to došlapat do Hory.

Z Horní Blatné jsem okolo Vlčí jámy vyšplhal na Blatenský vrch (1043 m), kde už ale byla rozhledna zavřená, takže fotku, video a mazat dolů. Následovaly dva kiláčky podél Blatenskýho příkopu, což je vodní kanál snad už z roku 1540, který sloužil k praní rud a pohonu důlních strojů, dnes je udržován kvůli odvodu kyselých vod z Božidarských rašelinišť.

Další cesta vedla k Červené jámě, kde je parádní občerstvení, ale to už bylo taky pochopitelně zavřený. Za ním jsem se dnes potřetí dostal do výšky přes 1000 m.n.m. Bylo už po osmé večer, tak jsem začal hledat místo na nocleh. Přístřešek Uhlákovo byl už obsazen dvěma Stezkařkami, u Schneppovy pinky se taky už chystal nějaký páreček k noclehu, ale další přístřešek u štoly Bílá holubice byl volný, takže postavit stan, rychle něco spolknout, obrousit zuby a zasunout se do peří. Zítra mě čeká dlouhý den...

Dnes našlapáno 8,0 km; celkem na stezce 169,6 km

Dnešní převýšení nahoru 217 m; dolů 118 m

Převýšení celkem na stezce nahoru 4 411 m; dolů 4 444 m

Dnešní trasa na mapách.cz Z D E...

Kompletní fotogalerie Z D E...